Thursday, July 19, 2012

Dan Jika Tiba Masa Itu..

Tadi saya terbayang sesuatu perkara.
Andai saya sekarang ini bersuami, bagaimana agaknya saya?
Kalau dulu, mungkin saya suka berangan perkara enak, bahagia dan ketawa saja.
No, marriage is more than that.
Marriage is the beginning of a new life. A new phase.
Some people berhijrah selepas kahwin. Dulu maybe dia free hair, smoking, liar. Tapi bila dah kahwin, she amazingly has changed.
This is a true story. I have known a woman I described above. She's a friend back in the UK.
Alhamdulillah, she is way better now and happily married.

Ok, back to my point.
Kalau dulu saya fikir seronok saja untuk kahwin, tapi permah tak you all fikir saat susah ketika kahwin?
Contohnnya jika suami saya jatuh sakit? Agaknya apa saya buat ya?
Makanya malam ni, saya sempat berfikir apa nak buat.
Masa tu, saya tahu Allah saja dapat tolong, Allah lah tempat saya bergantung harap sepenuhnya.
Undeniably, family and friends are there too. But Allah has it all, He is the enabler.

Makanya saya fikir, di saat suami saya tidak larat itu, saya akan bacakan dia Al Quran, baringkan dia di ribaan saya yang masih berkhudrat ini.

Itu saja saya mampu, selain beri dia ubat dan makan.

That is one of the sweetest things a wife should do this the husband.

Just sharing.
Take care people.

No comments: